Autor: Villu Zirnask • 23. märts 2022

Kuidas peab pank põhjendama kliendi konto sulgemist?

Maximus International OÜ (hageja) esitas 2018. aastal Harju Maakohtule Swedbank ASi (kostja) vastu hagi, milles palus tuvastada, et Swedbankil polnud õigust üles öelda temaga sõlmitud arvelduskontolepingut ja väärtpaberikontolepingut.
Majandusajakirjanik Villu Zirnask

Hagiavalduse kohaselt oli Swedbank sõlminud Maximusega tähtajatud lepingud, kuid sulges nende alusel avatud arveldus- ja väärtpaberikonto, viidates rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seaduse (RahaPTS) §-le 20, mis näeb ette panga kohustuse kohaldada hoolsusmeetmeid, ning arvelduskontolepingu punktidele, mis näevad ette panga õiguse öelda kliendiga sõlmitud lepingud kahekuulist etteteatamise tähtaega järgides üles.

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077