Autor: Finantsuudised.ee • 19. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

SEB avas ettevõtetele innovatsioonikeskuse

Innovatsioonikeskus asub SEB peamaja 4. korrusel.
Foto: Hendrik Osula / Delfi
SEB avas Tallinnas Eesti ettevõtetele innovatsioonikeskuse. Keskuse eesmärgiks on aidata ettevõtetel arendada äritegevust ja tõsta konkurentsivõimet ning seeläbi soodustada Eesti kiiremat majanduskasvu.

Innovatsioonikeskuse tuumaks on spetsiaalne kasvuprogramm, mis aitab ettevõtetel astuda oma äritegevuses samm edasi juba kolme kuni kuue kuu jooksul. SEB eesmärk on tuua start-up'ide maailmas end tõestanud töömeetodid traditsioonilistesse ettevõtetesse ning viia ettevõtluses uuendusi ellu kordades kiiremini, kui see hetkel toimub. Esimene, enam kui kümneliikmeline ettevõtete grupp on juba alustanud programmi läbimist. 

SEB juhatuse esimees Allan Parik: „Ootus, et Eesti jõuab elatustasemelt järele Euroopa riikidele saab täituda vaid siis, kui meie majanduskasv on Euroopa riikide esimeste hulgas. Viimastel aastatel oleme jäänud Euroopa tippudest kaugele maha ja nii ei saavuta me loodetud elatustaset mitte kunagi. SEB on võtnud majanduselu hoogustamises aktiivse rolli ja me lõime esimese omalaadse innovatsioonikeskuse koos spetsiaalse programmiga, mille eesmärk on aidata ettevõtetel tõsta oma kasumlikkust ja kasvada kiiremini. Loodetavasti ei jää SEB innovatsioonikeskus ainukeseks omalaadseks, vaid teisedki edasipürgivad ettevõtted loovad enda ja oma klientide edasiaitamiseks sarnaseid võimalusi – nii ei püsi meie majanduskasv üksikutel tippudel, vaid laiapõhjalisel ettevõtjate ringil.“

Innovatsioonikeskuse avaüritusel toimunud ümarlaual tõid kõnelejad välja kitsaskohti, mis ei võimalda ettevõtetel saavutada oma potentsiaali. „Eestis on palju 4–10miljonilise käibega ettevõtteid, kellel on justkui klaaslagi ees, sest nad ei suuda kasvada. Traditsioonilised ettevõtted ei julge enam teha muudatusi, sest nad kardavad, et nende kliendid ei tule muudatustega kaasa. Mõeldes nagu idufirmad, suudaks traditsioonilised ettevõtted selle klaaslae purustada ja edasi kasvada,“ märkis Eesti Äriinglite Assotsiatsiooni EstBAN juht Heidi Kakko.

Omniva infoäri valdkonna juht Sander Aasna tõi ettevõtete põhiprobleemina välja ambitsiooni vähesuse. „Eesti ettevõtted peavad asju tegema maailma jaoks, mitte Eesti jaoks. Oluline on juurutada ettevõtjate seas mõttelaadi, et kuidas luua toodet või teenust maailma, mitte ainult Eesti, Läti ja Leedu turgude jaoks,“ lisas Aasna.

Ettevõtete kasvuprogramm

- Väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele, kes soovivad teistest kiiremini kasvada.

- Professionaalsete mentorite ja esinejatega.

- Pikkus 3–6 kuud.

- Kaks korda aastas.

- Igasse programmi võetakse 8–10 ettevõtet 2–4liikmelise meeskonnaga.

- Eesmärk: aidata ettevõtted oma tegevuses järgmisele tasemele.

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077