Autor: Maarit Eerme • 26. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas Lidliga edukalt konkureerida?

Eesti jaekettidel on kõik võimalused Lidliga konkureerida, ehkki see ei saa olema lihtne, rääkis kaubanduse aastakongressil LZ Retailyticsi analüütik Daniel Johansson.
Lidli kauplus.
Foto: shutterstock.com

Johansson, kes on hästi kursis Baltimaade ja Skandinaavia kaubandussektori olukorraga ning on Lidlit palju uurinud, ütles, et Lidli tulek Eestisse mõjutab kohalikku kaubandusturgu kahtlemata oluliselt, kirjutas kaubandus.ee.

Samas näitab Rootsi kogemus, et Lidliga on võimalik edukalt konkureerida, kuid selleks on vaja Euroopa suurima discounter’i kaubandusmudelit hästi tunda ja teha varakult õigeid otsuseid.

„On päris kindel, et Lidl laieneb nüüd ka Eestisse, sest Eesti ja Läti on Euroopa Liidus kaks viimast riiki, kus Lidl veel ei tegutse,” ütles Johansson.

Et Lidliga edukalt võistelda, tuleb silmas pidada järgmist:

1. Paindlikkus

See on vast üks suuremaid eeliseid, sest ehkki Lidli suurus annab talle suuri hinnaeeliseid, ei tasu unustada, et tegemist on hiiuga, mille emafirma Schwarz Groupi käive 2017. aastal ületas 100 miljardit eurot ja millel on üle 11 000 kaupluse kogu maailmas.

Üks Lidlist eristumise võimalus on kindlasti nn letimüük, mis võimaldab pakkuda lisaväärtust ja paremat ostuemotsiooni.

2. Kohalike toodete ja tarnijate eelistamine

Kindlasti hakkab Lidl tugevalt rõhutama oma toodete rahvusvahelist kvaliteedikontrolli. Ketid peaksid kindlasti kaaluma võimalust luua kauplustes Eesti toodangu saari, kasutada seda aktiivselt müügiargumendina, rõhutades kohaliku toidu kvaliteeti ja tervislikkust ning toetades kohalikke toidutootjaid.

3. Emotsiooniturundus

Lidl hakkab Eestis kindlasti aktiivselt turundama ja reklaamima, seega peaksid konkurendid kasutama kõiki turundus- ja müügiedenduskanaleid, sh sotsiaalvõrgustikke, näiteks Facebooki. Samas on Lidli soodusmüügi programm üsna etteaimatav, sest neid korraldatakse igal aastal samal ajal ja paljudel turgudel korraga.

4. Hinnapoliitika

Lidli põhieesmärgiks on muutuda hinnaliidriks, seega peaksid konkurendid tõsiselt analüüsima oma hinnapoliitikat ja võimalusel pakkuma soodsamaid hindu, eriti kui samas piirkonnas asub Lidli kauplus.

5. Kvaliteedistandardid

Jaeketid peaksid muutma kogu oma mõtteviisi. Tarnijate valikul lähtuma mitte tarnija boonustest, vaid lõpptarbija huvidest. Koostöös ostjate ja tarnijatega saavad ketid muuta oma tootevalikut efektiivsemaks, samas nõudes tarnijatelt ranget kvaliteedikontrolli.

Pikemalt loe teemaveebist kaubandus.ee.

Liitu Finantsuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Villu ZirnaskFinantsuudised.ee toimetajaTel: 50 79 827
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 667 0077