Autor: Villu Zirnask • 20. mai 2019
Maksude optimeerimise vähemtuntud probleem – ettevõtte ilme ja olemus muutub arusaamatumaks
Wayne Guay: Kui investorid ei tea, mis toimub, muutub neil juhtkonna tegevuse jälgimine raskemaks. Kui juhatus või juhtkond arutleb, kas nad teevad piisavalt või liiga palju maksuplaneerimist, võiks arvestada, et investorid ütlevad: „See on tore, et te maksukoormust vähendate, aga ärge tehke seda nii, et me ei saa organisatsioonis toimuvast aru.”
Foto: shutterstock.com
Paljud ettevõtted planeerivad makse, et vähendada võlakohustust ja parandada oma rahalist seisu. Kui maksuplaneerimine on aga liiga agressiivne, võib läbipaistvus kahaneda ja ettevõtte finantsiline keerukus seeläbi suureneda. See võib muutuda probleemiks välistele osapooltele, nagu aktsionärid või investorid, kes vajavad teavet, et teha parimaid otsuseid oma investeeringute kohta.
Whartoni raamatupidamisprofessorid Jennifer Blouin ja Wayne Guay koostöös Londoni Ärikooli professori Karthik Balakrishnaniga avaldasid hiljuti uuringu „Kas agressiivne maksuplaneerimine vähendab finantsaruandluse läbipaistvust?”, mis rõhutab selle probleemi olulisust.