Luminor muudab koostöös finantstehnoloogia ettevõttega Nordigen kliendi laenuvõime hindamise automaatseks ja tänu sellele saab eraklient edaspidi laenuotsuse kiiremini kätte. Muudatus puudutab tarbimis- ja eluasemelaene ning krediitkaartide väljastamist.
Luminor on saanud viimase poolaasta jooksul rohkem kui 55 000 laenutaotlust, millest ligi viiendiku puhul on vaja läinud taotleja kontoväljavõtte analüüsimist. Uus süsteem suurendab tehnilist võimekust teha täpsemaid ja kiiremaid laenuotsuseid ning vähendab inimlike eksituste arvu. Näiteks vähenevad olukorrad, kus kliendi krediidivõime hindamisel jääb tähelepanuta tema lisasissetulek ja -kohustus või näiteks vastutustundetu rahakasutus.
„Luminor käib kaasas tehnoloogia arenguga. Seepärast ühendame rõõmuga jõud Nordigeniga, kes on meie piirkonna üks kiiremini kasvavaid finantstehnoloogia ettevõtteid,“ ütles Luminori laenutoodete juht Martin Malinovski. „Nõudlus eri finantseerimisvõimaluste järele kasvab ning samal ajal soovivad kliendid kiiret teenindust. Koostöös Nordigeniga saame seda oma kliendile pakkuda,“ lisas Malinovski.
Seotud lood
Aktsiaseltsi KredEx Krediidikindlustus juhatuse liige Katrin Savi ütleb, et rahvusvahelises äris on ostu-müügiprotsessis lisaks toote või teenuse kvaliteedile olulised ka muud tingimused, näiteks pikk maksetähtaeg aga ka müüja poolt pakutavad finantseerimislahendused. „Suuremate tehingute puhul on oluline pikk maksetähtaeg koos paindliku maksegraafikuga, mida välispartner ootab. Kui ostja soovib tasuda kolme, viie või isegi kümne aasta jooksul, satub Eesti ettevõtja keerulisse olukorda. Riskid on suured, sest maksed võivad viibida või üldse laekumata jääda, ent tellimusest loobuda ei taha ükski eksportija,“ lausus ta Äripäeva Raadios kõlanud saates.