Autor: Kristo Krumm, koolitaja • 9. detsember 2021
Finantsanalüüsist väikese ja keskmise suurusega ettevõtja perspektiivis
Kristo Krumm, koolitaja
Foto: Raul Mee
Viimastel aastatel on minu poole pöördunud üha rohkem väikesi ja keskmise suurusega ettevõtjaid-juhte sooviga oma ettevõtte finantsseisust paremat ülevaadet saada ja ka iseendi teadmisi suurendada. See on tekitanud laiema küsimuse – kui palju peaks üldse ettevõtja, eelkõige SME, üldse oma äri finantsnumbritesse sukelduma? Ehk milline oleks vajadus ja põhjendatud ootused juhile või finantsjuhile tema oskuste ja ootuste tasandil?
Kui suurettevõtja seisukohalt on sügavam finantsanalüüs ja -planeerimine üks ettevõtte rahanduse igapäevaseid koostisosi, siis väiksemate ettevõtete puhul tekib sageli küsimus – kui sügavale numbritesse peaks kaevuma või kui palju mingisugune analüüs lisainfot juurde annab?