SEB uuring: noored tunnetavad inflatsiooni mõju eluviisile, kuid siiski säästavad raha koduostuks
Valdav enamus noortest (91%) planeerib oma igakuiseid väljaminekuid, millest kõige rohkem läheb toidule ja muudele igapäevastele kuludele (85%) ning sellele järgnevad majapidamiskulud (41%), selgus SEB aprillis korraldatud noorte uuringust.
SEB eraklientide segmendi projektijuht Victoria Tkatš
Foto: SEB Pank
Enim säästetakse raha kodulaenu sissemakseks, reisimiseks, kuid ka autoostuks ja abiellumiseks. Inflatsiooni mõju tulemusel on enim vähendatud kulutusi riietele ja meelelahutusele.
Ligi 20% Eestis elavatest inimestest sooviksid lähiajal hakata ettevõtjaks, selgus SEB poolt Balti riikides läbi viidud tarbijauuringust. Uuringus osalenutest 47% ei näe aga, et järgmise kolme aasta jooksul võiksid nad ettevõtlusega alustada või tegeleda.
Vaid 5% Eestis elavatest juba investeerimisega tegelevatest inimestest on investeerinud ETFdesse, samal ajal tervelt 48% vastajatest on investeerinud aktsiatesse ja 51% III samba pensionifondi, selgus SEB tarbijauuringust.
Intrumi Euroopa tarbijamaksete aruande kohaselt ütles 53% Eesti vastajatest, et nad on saanud igapäevaste rahaasjadega toimetulekuks piisavad finantsteadmised, kuigi tunnistavad, et vajavad siiski nõu keerulisemates finantsküsimustes, nagu pensioniplaneerimine ja börsiinvesteeringud.