SEB uuring: noored tunnetavad inflatsiooni mõju eluviisile, kuid siiski säästavad raha koduostuks
Valdav enamus noortest (91%) planeerib oma igakuiseid väljaminekuid, millest kõige rohkem läheb toidule ja muudele igapäevastele kuludele (85%) ning sellele järgnevad majapidamiskulud (41%), selgus SEB aprillis korraldatud noorte uuringust.
SEB eraklientide segmendi projektijuht Victoria Tkatš
Foto: SEB Pank
Enim säästetakse raha kodulaenu sissemakseks, reisimiseks, kuid ka autoostuks ja abiellumiseks. Inflatsiooni mõju tulemusel on enim vähendatud kulutusi riietele ja meelelahutusele.
Ligi 20% Eestis elavatest inimestest sooviksid lähiajal hakata ettevõtjaks, selgus SEB poolt Balti riikides läbi viidud tarbijauuringust. Uuringus osalenutest 47% ei näe aga, et järgmise kolme aasta jooksul võiksid nad ettevõtlusega alustada või tegeleda.
Vaid 5% Eestis elavatest juba investeerimisega tegelevatest inimestest on investeerinud ETFdesse, samal ajal tervelt 48% vastajatest on investeerinud aktsiatesse ja 51% III samba pensionifondi, selgus SEB tarbijauuringust.
Intrumi Euroopa tarbijamaksete aruande kohaselt ütles 53% Eesti vastajatest, et nad on saanud igapäevaste rahaasjadega toimetulekuks piisavad finantsteadmised, kuigi tunnistavad, et vajavad siiski nõu keerulisemates finantsküsimustes, nagu pensioniplaneerimine ja börsiinvesteeringud.
Oma ala professionaalide koostöös loodud eelarverakendus VeeRa on kasvanud Eesti avaliku sektori eelarveprotsesside digipöörde sümboliks ning võidab järjest enam kasutajaid ka teistes sektorites. Kui varem sõltus eelarve koostamine lõpututest Exceli tabelitest ja käsitsi andmesisestusest, siis nüüd pakub VeeRa pilvepõhist lahendust, mis on ühtaegu mugav kulujuhtidele ja ülevaatlik finantsjuhtidele.